Vestiging Middelharnis – fulltime.

Wij zoeken voor onze vestiging in Middelharnis een

Junior controller

met ambitie om te groeien.

Wil je jouw vak uitoefenen in een fijn team, bij een toonaangevende organisatie voor bouw- en afbouwmateralen in Zuidwest Nederland? Sta je stevig in je schoenen en deins je niet terug voor ad-hoc taken?

Werk je al een paar jaar op mbo+-niveau en wil je graag verder groeien?

Dan is dit de vacature voor jou!

Je functie
Binnen deze rol voer je in hoge mate zelfstandig je taken uit waarbij je oog hebt voor het sneller, beter, handiger en nauwkeuriger maken én verdere automatisering  van de werkzaamheden. De functie-taken komen je bekend voor, of anders nemen we de tijd om je deze eigen te maken. Dit doe je dus niet alleen, maar ook met behulp van de zeven andere collega’s op de afdeling alsook met input van buitenaf. Je krijgt alle ruimte om jezelf en de afdeling verder te ontwikkelen. Sterker nog, dat vragen we van je!

Je taken

  • Je zorgt voor de juiste, tijdige en volledige vastlegging van de financiële gegevens;
  • Je verwerkt inkoopfacturen, declaraties en bankmutaties;
  • Je maakt en verzendt verkoopfacturen;
  • Je werkt mee aan het betaalproces;
  • Je houdt vervaldata van openstaande facturen in de gaten;
  • Je hebt de competentie om mee te draaien in het maandelijkse afsluiting;
  • Je signaleert knelpunten in de administratieve processen en je doet voorstellen voor verbeteringen;
  • Je vertaalt je voorstellen naar werkbare handleidingen en werkinstructies;
  • Je werkt op het brede terrein van de debiteuren- en crediteurenadministratie en pakt dus alle activiteiten op die daarbij horen;
  • Je bent aanspreekpunt voor collega’s en externe relaties die vragen hebben op financieel gebied;
  • Je neemt deel aan werkgroepen voor procesverbeteringen binnen de afdeling Finance;
  • Met jouw vakkennis lever je actief een bijdrage aan de verdere verbetering van onze werkwijzen en een nog efficiëntere financiële afdeling.

Wat we vragen

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo+ -of HBO- opleiding in een financiële richting;
  • Je hebt enkele jaren ervaring op een financiële administratie;
  • Je hebt ervaring met digitale factuurstromen en E-facturatie;
  • Je werkt soepel met Excel; ervaring met ERP systemen is een pré;
  • Je hebt kennis van het opstellen van balans specificaties.
  • Ben je je opleiding aan het afronden met werken/leren: solliciteer dan ook!

Je eigenschappen

  • Uiteraard is je kennis van financiële administratie tiptop in orde;
  • Je werkt nauwkeurig en je hebt oog voor de details;
  • Je communiceert makkelijk, staat open voor vragen van collega’s en je bent ze graag van dienst met antwoorden en oplossingen;
  • Je weet zelfstandig én samen met je collega’s resultaten te bereiken;
  • Je voelt je verantwoordelijk voor je werk en je specifieke projecten, neemt initiatief en weet anderen mee te krijgen met je inzet en enthousiasme;
  • Je bent integer en je gaat altijd voor de beste kwaliteit.

Wat bieden wij
Bij het familiebedrijf Esselink vind je een uitdagende functie in een plezierige en collegiale werkomgeving. Onze salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Bovendien bieden we volop mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen, cursussen en opleidingen.

Wie zijn wij
Esselink is een toonaangevende groothandel in bouw- en afbouwmaterialen met 6 vestigingen in de regio Zuidwest Nederland. Naast de bouwmaterialenhandel exploiteert Esselink Groep ook 5 GAMMA bouwmarkten, 1 Karwei bouwmarkt en beheert ze haar eigen bedrijfspanden.

Je sollicitatie
Als deze functie op je lijf geschreven is, mail dan een motivatiebrief naar vacature@esselink.nl, ter attentie van de heer A.C.A. van Dieren. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Taco van Dieren via 0187-475400.